§ 25
Konsument, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu przedmiotu umowy (tj. od dnia odebrania zamówionych produktów przez Konsumenta).
§ 26
1. Odstąpienia od umowy dokonuje się, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępny jest do pobrania pod adresem: margogdansk.pl/oswiadczenie_odstapienie_od_umowy.doc
3. Oświadczenie można przesłać:
a) drogą elektroniczną na adres: biuro@margogdansk.pl lub
b) listownie na adres: MARGO S.C., ul. Szara 41, 80-116 Gdańsk.
§ 27
1. Konsument ma obowiązek zwrotu Sprzedawcy zamówionych produktów w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie produktów przed jego upływem.
2. Zwrotu produktów należy dokonywać na adres Sprzedawcy: MARGO S.C., ul. Szara 41, 80-116 Gdańsk.
§ 28
1. Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy ma obowiązek zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym poniesione przez Konsumenta koszty dostarczenia towaru.
2. Zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania przez Sprzedawcę zwróconych produktów lub do chwili dostarczenia Sprzedawcy przez Konsumenta dowodu odesłania produktów.
3. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiej samej metody płatności, jakiej użył Konsument do zapłaty za zamówione produkty lub innej, wcześniej ustalonej z Konsumentem formy płatności.
4. Jeżeli Konsument wybrał jako sposób dostarczenia zwracanych produktów do Sprzedawcy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, wówczas Sprzedawca zwraca Konsumentowi wyłącznie koszty zwykłego, najtańszego sposobu dostarczenia.
5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności.
§ 29
1. Zgodnie z art. 38 Ustawy, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.